Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Not i årsredovisning om att Bokslutsrapport har gjorts saknas - Bokslut

Det saknas ett Standarddokument i form av Not Bokslutsrapport. Den finns endast med i trädet som ett dokument, men koppling till årsredovisningen. Detta är ett krav från bl.a. SRF och UC. Bokslutsrapporten är inget lagstadgat dokument till en årsredovisning, varför det inte hanteras av Bolagsverket. Årsredovisningen är dock det och anges det i en not, så kan olika intressenter se detta och efterfråga handlingen hos respektive företag.
10 SVAR 10
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Om du klickar på Ny uppe till vänster och väljer Skapa fler standarddokument så kan du söka efter not bokslutsrapport. Då ska du kunna välja den där och sen Skapa.

Återkom gärna om det är så att jag missförstått din fråga eller om du inte får ordning på det.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja du har missförstått min fråga. Det skapas inte någon not i årsredovisningens s.k. not-apparat. Det skapas endast ett nytt fristående dokument. En not till årsredovisningen placeras i själva dokumentet årsredovisning. Tills vidare får jag själv skapa en egen not, som kallas Bokslutsrapport. Denna not ska då hänvisa till det fristående dokumentet Bokslutsrapport.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Jag vill bara dubbelkolla så att du inte missat att det även finns en not för bokslutsrapport, se min bild nedan:

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! I den version av programmet Bokslut 2013.1 som jag använder finns inte denna raden med. Den sista noten är "Not Fusion". Det aktuella bokslutet är 2013-08-31, nyligen skapat genom "Nytt bokslut baserat på tidigare bokslut".
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Jag har kikat vidare på detta och gör du bokslut enligt K2 så saknas denna not i dagsläget. Stämmer det?

Jag undersöker just nu om vi kan lösa detta och lägga ut en ny mall för nedladdning. Jag återkommer så fort jag har mer information!

Tack för att du gjorde oss uppmärksamma på detta!

/Annie
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Nu har du möjlighet att ladda ner nya mall-filer till Visma Bokslut och då får du in "Not bokslutsrapport".
Detta gör du via Arkiv - Uppdatera - Mallar (ÅR, BR och RR) via Internet.

Hör gärna av dig igen om du inte får ordning på det.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Sorry, det löste inte mitt problem. Jag får inte in noten, trots uppdatering från internet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Jag var nog lite otydlig i mitt svar. När du uppdaterat mallarna via Internet så dyker den här noten inte upp automatiskt utan du måste fortfarande hämta den genom att klicka på Ny - Skapa fler standarddokument.
Dubbelkolla gärna genom att söka efter noten där.

Om det är så att du inte kan hitta den i listan efter uppdateringen så ber jag gärna en kollega att ta kontakt med dig så att vi kan kika på det tillsammans. Bara återkom med en tid när det passar dig i så fall.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det fungerar inte i mitt byråstöd/bokslut.

När jag kör Uppdaterar Mallar från Internet: startar processen men verkar inte fullföljas utan det anges ”Lokaliserar fil ...Avbryt”.

Jag finns tillgänglig på ti 8 okt efter 13.00.

Med vänlig hälsning

Kent Eriksson
Aukt redovisningskonsult
Molnet Redovisningskonsult
070-219 34 76
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, då ska jag se till att någon hör av sig till dig på tisdag.

Trevlig helg!

/Annie