Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sylveko AB
MEDLEM

Planeringslista arbetad tid per kund och månad i Advisor/ Advisor Connect??

Hur får jag ut en vettig lista ur advisor som jag kan använda till att planera min tid med.
Det är år ett. Jag tidrapporterar varje dag  🙂 
Jag behöver en lista som visar tid per kund varje månad över året.
Dvs   Kunden på vänsteraxeln och månaden som rubrik .
Dvs 12 månader med en summa nedlagd tid för varje månad och slutligen en total på året. Nedlagd tid på Uppdraget över året totalt. 
Jag behöver se var jag har mina toppar och vilken kund som kräver mest tid...
Det kan väl inte bara vara jag som behöver den för att kunna planera så det borde ju gå att ta ut men jag hittar inte hur. Det blir bara en röra av tider på olika sätt. Tacksam för förslag.
7 SVAR 7
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej!

Rapporten Tidsregistreringar bör du kunna använda till detta. 
Välj att Nivå 1 är Datum och Nivå 2 är Kund. 
Sen gör du urval på Period och att du ska Inkludera Intern tid, Frånvarotid, Visa anteckningar och Inaktiva poster. 
Du kan även göra urval på en kund, ett uppdrag mm på urval. 

/Linnea
Sylveko AB
MEDLEM

Nja det vet jag inte precis om jag tycker... läste du hur jag skrev att jag ville ha den?  
När jag gör så får jag tid varje dag på alla kunder och ingen summering på månad. Tar jag då perioden 1 jan-30 april får jag en lista på 75 sidor och en totalsumma...på 1000 tim 
Jag får alltså alla tider per dag var för sig..  inte summerad.. inte per månad - helt oöverskådligt.

Jag vill ha kunderna arbetad tid jan arbetad tid feb osv 

Kund                        jan    feb   mars   april     totalt nedlagd tid

Stressad AB              5       10     12     10               37
Oklok EF                  10       5       20     25              60
Förvirrad HB             8        8        8        8               32

Total tid per mån       23     23      40    43             129

Så här behöver jag se det för att kunna bedöma vilken kund som tar mest tid och i vilken period det sker...  
Kan du hitta en lösning på detta så blir jag som sagt glad.


Sylveko AB
MEDLEM

Inget svar ?  Hur kan man använda excel ?
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej!

Det är inte möjligt att få ut en sådan rapport som du önskar. Utan den som finns är den jag skrev ovan. Prova att välja olika nivåer så får du med olika detaljerat. Om du bara tar kund i nivå 1 och sen inget i nivå 2 och nivå 3 så får du bara per kund och för den period du tar ut rapporten. 

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! 

Precis som Sylveko AB skriver så är det precis en sådan lista jag vill kunna ta ut. Den man kan få ut genom Tidregistreringar är för omfattande (får typ 200 sidor då vi är 17 anställda)  och inte vad jag vill ha utan den ska se ut som i "Resursplaneringen" men med verkligt utförda timmar istället för planerade timmar. Visst måste det kunna tas fram?? all info finns ju i databasen./mvh Maria

Finns det någon lösning på detta nu oktober 2021 ?

Hej Sylveko AB!

Jag har hört mig för och vi har inte gjort någon föränding gällande detta. 

 

Om du använder rapporten Planerade timmar eller rapporten Tidsregistreringar och sätter kunden i nivå 1 kan du sedan se en sammanställning av registrerad tid för respektive kund. Men det blir då för den period som är vald i periodurvalet. Så vill du ha den per månad innebär det att du behöver skriva ut den 12 gånger precis som min kollega Linnea har skrivit högre upp i tråden. 

 

/Tinna