Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Resultatenhet i Visma Analys?

Hur kan jag få bort resultatenheter i Visma ANALYS som inte används när jag skapar/kör en rapport?
5 SVAR 5
Highlighted
ANSTÄLLD

Re: Resultatenhet i Visma Analys?

Hej!

Om du inte bokfört på resultatenheterna du vill ta bort så fungerar det att radera dem. Gå in under Arbeta med - Ekonomisk analys - Utfall och budget och klicka på Internfördelning. Här får du fram en lista över alla resultatenheter och då kan du markera i listan och välja Ta bort. Är knappen Ta bort gråmarkerad så innebär det att resultatenheten använts i bokföringen och då går det inte att radera.
Highlighted
NY MEDLEM

Kan jag uppdatera namnen på dom då?

Jag har resultatenheter jag bokfört på föregående år som inte används längre så om jag förstår rätt kan jag inte bli av med dom.

Sen har jag resultatenheter jag använder men i analys anges inte numret utan bara namnet tyvärr...kan jag på något sätt få analys att förstå att jag vill ändra namnet? Jag har provat att i administration lägga till siffran före namnet (alltså så den heter t ex "11 administration" istället för bara "administration") men då lägger analys upp en ny resultatenhet istället!?
Highlighted
ANSTÄLLD

Namnbyte i Visma Analys kan tyvärr bara göras på de resultatenheter som lagts upp direkt i Visma Analys och inte på de som importerats från SIE-fil eller Visma Administration.
Highlighted
NY MEDLEM

Och jag kan inte i Analys ändra dom jag importerat till Analys?
Highlighted
ANSTÄLLD

Nej, det går dessvärre inte.