Skickade deklarationsblanketter till Skatteverket via filöverföring. Ser nu att kryss saknas i rutan "Årsredovisning varit föremål för revision" på INK2S trots att det är ikryssat Nej på blanketterna som skrevs ut via rapportcentralen i Visma Skatt & Bokslut Pro.
Löst! Gå till lösning.
Nu har Skatteverket bekräftat att de har fel i sina system när PDF:n ska genereras. De kommer att rätta det inom kort.
Hej @Asa_468
Tack för att du hör av dig till oss i forumet.
Vi har inte lyckats återskapa det du beskriver men vi vill självklart hjälpa dig. Gör så att du slår en signal till vår kunniga support så kan vi koppla upp och felsöka tillsammans med dig.
Välkommen att kontakta supporten
//Tinna
Hej @Asa_468
Vill bara dubbelkolla en sak.
- Är det alltså så att du filöverfört (SRU) till Skatteverket.
- Därefter signerat inkomstdeklaration 2 på Mina sidor (Skatteverket)
- Efter det så skapar Skatteverket en PDF för inlämnad deklaration.
- Tittar du då på INK2S (efter nedladdning) så saknar den krysset i den rutan du nämner?
=> Just nu pågår ett ärende på Skatteverket för att undersöka om de har fel i just den tjänsten som visar PDF.n
Jag har gjort precis så som du skriver Peter och när jag tittar på pdf:en efter nedladdning så saknas krysset.
Men då kan det alltså vara hos Skatteverket som felet ligger. Tack
Hej, vi har på nytt varit i kontakt med Skatteverket och rapporterat felet. Vi får se hur det går.
Inlämnade uppgifter (hela inkomstdeklaration 2) anses ändå som fullständiga och korrekt inlämnad.
Nu har Skatteverket bekräftat att de har fel i sina system när PDF:n ska genereras. De kommer att rätta det inom kort.
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.