Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skatteverket har inte tagit emot dina filer.

Hej

När jag försöker ladda upp SRU-filer från Skatt 2020.23 så för jag fel.

Vad gör jag för fel. Det finns inga filer uppladdade för den skattskyldiga.

 

Skatteverket har inte tagit emot dina filer.Filer Status
Den fil/de filer du försökt överföra är dubblett/-er till tidigare inskickade filer. Kontrollera om det är några andra filer som du borde ha skickat istället. Skicka i så fall in dem så snart som möjligt.
Info.SRUDubblett
BLANKETTER.SRUDubblett

Feltyp Feltext

DubblettKontrollera kvittens med kvittens-/ordernummer: 0101900SRU002964846

Information

Fel i filerna kan bero på att ditt deklarationsprogram behöver uppdateras. Kontakta din programvaruleverantör.
  • Skatt
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej @Fd medlem ! 
 
Min misstanke är att .SRU-filer du skickar in till Skatteverket är från en tidigare beskattningsperiod, därav meddelandet angående dubblett. Min rekommendation är att du skapar om .SRU-filerna från skatteprogrammet, kontrollerar att du inte har några tidigare filer i katalogen för just .SRU-filerna som skapas från skatteprogrammet och försöker därefter att ladda upp de nya filerna igen.
 
 
Hoppas detta ska hjälpa dig! 
 
Mvh Amanda 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Amanda

 

Jag misstänker det också. Det verkar som att det stod i ledtexten en sökväg och att SRU-filenran sedan lade sig i en annan sökväg. Jag har ändrat målkatalog i inställningar. Så när jag hittade det så lyckades det att överföra.

Men inte nog med det. Jag ser inte at Skatteverket lagt in filen i min deklaration. Så jag vet itne vart jag skickat den. 

Hur lång tid brukar det ta för skatteverket att hantera SRU-importen?

//Gunnar

Hej Gunnar! 

Skönt att du löste det 🙂 Hur lång tid det tar för Skatteverket att hantera din fil är ingenting som vi har information om hos oss men jag gissar att de just nu har en hel del att göra. Prova att chatta med dem och fråga. Du kan nå Sktteverkets chatt här.

 

Önskar dig en fin dag! /Tinna