Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skriva ut en lista på fältkoder - Bokslut

Jag publicerade en fråga igår om detta, men den verkar ha försvunnit? Hoppas bara det inte blir dubbla frågor nu...

Jag undrar vart någonstans man kan hitta en lista på vilka fältkoder som hör till vilka konton i Visma Bokslut? Det borde väl finnas en sån sammanställning någonstans. Som är uppdaterad till senaste versionen såklart?

En beskrivning över vad varje fältkod egentligen innebär vore också bra. Jag har just nu problem med konto 8710 extraordinära intäkter, som är utan fältkod. Jag har hittat en lista i excelfil på nätet, men vet inte hur aktuell den är; där finns dock inte fältkoder längre än till 70-kontona, så då blir ju den listan ointressant. Kan ni inte ha sånt på Vismas websida?
Tacksam för svar ASAP.
7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Marie
Konto 8710 finns inte längre. Det togs bort 2016.
I bokslutsprogrammet kan du gå till Utskriftscentralen och välja Kopplingstabell.
Du kan sedan välja vad du vill skriva ut under Inställningar Kopplingstabell.

Hälsningar 
Anne-Kristin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Används inte 8710 längre? Jag fick tips av revisorn att föra över en summa dit... konstigt. Men det hade varit bra om du i din information hade talat om vilket konto som används istället för 8710 när det behovet finns?

Hej Annelie!

Om du vill se fältkoderna i realtid i programmets arbetsläge så går du till Arbeta med - Start - Kontoplan och saldo samt sedan klickar på "Kopplingstabell" längst ner till vänster.

 

Önskas en utskrift så löser man en sådan via Arkiv - Utskriftscentral. Där klickar man på "Kopplingstabell" och gör sina val till höger om vad man önskar se och sedan antingen förhandsgranskar eller skapar PDF. Generell info om vad fältkoder är och innebär har vi inte i programmet men där kan vi rekommendera Skatteverket eller bas.se

 

Hoppas detta hjälper dig att komma vidare. 

Ha en fin vecka! /Tinna

Hej Tinna

 

Hur jag än försöker med dina förslag så får jag inte ut texten / beskrivningen för  Fältkod 2 på utskrifterna. Ser bara hela beskrivningen när jag håller muspekaren på en rad.

Tänker att ni hämtar ju denna information från något register som borde gå att skriva ut 

Hej Annelie!

Tråkigt att du inte får det att fungera och för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt rekommenderar jag att du tar kontakt med mina duktiga kollegor på supporten som har möjlighet att koppla upp och kika på hur det ser ut hos dig. 

 

Välkommen att höra av dig! 

Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är inte lätt att rekommendera ett konto till dig eftersom jag inte vet vad det är för en intäkt som du avser att bokföra.

Hej,  jag får inte ut en lista på beskrivningen  av fältkod 2, vad varje kod står för. ex 4.1 - årets resultat/vinst. 4.2 - årets resultat/förlust osv.  Var hittar jag den?