Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Helen_12
NY MEDLEM

Varför kan jag inte spara inlämningstyp i Visma Byråstöd?

Vad gör jag för fel? Jag försöker gå in och ändra inlämning av skatte deklaration under uppdragsval i klienthanteraren, och när jga trycker på spara så går det en sekund och sedan står det ej vald igen.
4 SVAR 4
Annie Karlsson
ANSTÄLLD

Re: Varför kan jag inte spara inlämningstyp i Visma Byråstöd?

Hej!

För att jag ska kunna hjälpa dig på bästa sätt får du gärna utveckla ditt problem lite. Var befinner du dig i programmet? Är du inne på en klient och sen under Handlingar eller är det under Handläggare (Uppdragsval) på klienten som du får problem?

Återkom med mer info så ska jag försöka hjälpa dig.
Helen_12
NY MEDLEM

Förresten så menade jag Byråstöd, men det kanske du förstod. Det är i klientens uppdragsval på raden för inlämning av skattedeklaration där det finns lite alternativ att välja mellan. Jag väljer: eSKD byrån sparar och så går det en sekund och så är inget valt.
Annie Karlsson
ANSTÄLLD

Okej, då är jag med på var du befinner dig. Jag var i Visma Klient och testade:)

Då kan det bero på vilken företagstyp det är på denna kunden. Kontrollera det på flik 1 Grunduppgifter ute till höger där det står Typ. Om det är en privatperson så kan du nämligen inte välja något här för inlämning av skattedeklaration. Det kanske skulle vara en enskild firma istället på denna kunden? Byt i så fall på flik 1 Grunduppgifter.

Om det inte är detta som är problemet i ditt fall får du gärna återkomma.
Helen_12
NY MEDLEM

Tack! Det var det som var problemet