Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Visma Skatt - analys egna företagare

Det går inte att välja "analys egna företagare" i mitt Visma Skatt 2019.

Leif

PS. Det tog mig fem minuter att lyckas ställa en fråga på detta forum, inte speciellt användarvänligt.

5 SVAR 5
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Leif! 

Skulle du kunna utveckla din fråga? Gäller det privatperson eller företag och vad är det du vill få ut från analysen? Vi har flera kalkyler som fungerar på olika sätt beroende på vad man är ute efter så skulle behöva lite mer information för att hjälpa dig på bästa sätt. 

Tråkigt att du upplevde det krångligt att komma till i vårt forum. Vi har en kategori i forumet som heter Om Visma Spcs forum, där har vi samlat information om hur forumet fungerar och hur du som användare kommer runt samt tips och trix. Förhoppningsvis kanske detta kan hjälpa till på vägen. 

Återkom gärna så kikar vi vidare på din frågeställning! 🙂 
/My 
 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag gick in och svarade på det här igår, men det verkar inte kommit in, nytt försök.

 

Som egenföretagare med litet AB vill jag kolla vad en ny bil skulle kosta mig, privat eller som tjänstebil.

Det finns en knapp i mitt Visma Skatt 2019 som har texten: ”Analys egna företagare” men går inte att trycka på. Enig hemsidan ska den funktionen ingå i mitt Visma Skatt (ej Pro).

 

Ha de!

Leif

PS. Jag tror att det var svårt med forumet eftersom Skatt verkar saknas i områdena i Forum och då finns det ingenstans att komma in. Informationen i ”Om Visma Spcs forum” verkar utgå från att man ska leta upp rätt forum.

Hej!

 

Får du något felmeddelande när du försöker trycka på knappen eller är den "utgråad"?

Kontrollera gärna att du har fyllt i uppgifter i fälten som programmet efterfrågar.

 

Bilkalkylen som heter Utökad bilkalkyl behöver du markera Bilkalkylen gäller en företagare för att knappen ska fungera eftersom den annars gäller för en anställd.

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack, att markera "Bilkalkylen gäller en företagare" löste problemet.

När kommer förmånsvärden för olika bilmodeller för 2020?

/Leif

Hej Leif!

Du kan redan nu uppdatera till rätt förmånsvärden, se Nybilsprislista för bilar »

Nästa version, 2019.2 är beräknad att komma nu i januari, och då finns dessa värden med.