Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jocke - JP Ekonomiservice
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

decimaler I Visma Skatt & Bokslut Pro - Aktier, andelar och obligationer

Hej

Är det bara jag som inte kan lägga in decimaler i bilagen Aktier, andelar och obligationer för att stämma av utgående balans?

Ex. Kunden har 32,066 andelar i MS INVF US Growth A USD. Men man kan bara fylla i 32?

 

Skärmavbild 2021-07-05 kl. 13.11.25.png

// Jocke - JP Ekonomiservice
5 SVAR 5

Bra synpunkt! Tyvärr är det även så att bilagan föreslår marknadsvärdet som bokföringsvärde så det blir fel där också. Jag ska ha möte med Visma angående denna bilaga senare i veckan så då tar jag upp denna punkt också. I det fall jag hade så var det inga decimaler så jag upptäckte inte att det inte fungerade.

 

Om det ska göras en nedskrivning så är det viktigt att det görs på eget konto då nedskrivning och uppskrivning inte ska med i det skattemässiga resultatet. Jag ska även ta upp detta med Visma så att man har lösning för det.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Super! talade med Visma nyss hos suporten och de trodde att man enbart kunde ha ental i Antal. Men förklara köper du för 1.000kr Eriksson aktier så har ju Eriksson aktien ett värde på 109,48SEK per idag vilket då blir 9,13408... Andelar

 

Hade vart skönt att ha med aktiehanteraren från skatt som finns i Period & år. 

// Jocke - JP Ekonomiservice

Oj, nu tryckte jag på fel knapp :). Men det är väl främst gällande fonder man har en massa decimaler? Annars är det heltal gällande aktier. Du kan ju inte äga en halv aktie.

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Nej så är det. Men nu är de ju fonder de handlar om så... 🙂 

// Jocke - JP Ekonomiservice

Hej Jocke!
Först och främst vill jag be om ursäkt att svaret har dröjt. 

Aktier och andelar specifikation heter den nya bilagan och där hanterar vi decimaler se bild

 

Den tidigare bilagan (den som är illustrerad högre upp i forumtråden) finns inte längre i tjänsten förutom om man har använt den sedan tidigare, då hämtas bilagan från föregående period/år. 

 

Ha en fin dag!

Tinna