Hej!
Blir inte klok på alla frågor och svar på Ert forum ang Payson och Klarna.
Nu vill jag gärna ha ett rakt svar på mina frågor.
Jag har en Webbshop som är en enskild firma och använder mig av kontantmetoden när jag bokför i Visma eEkonomi Bokföring.
Jag har
INTE
lagt upp några Kassa- och bankkonto som avser Payson och Klarna men däremot har jag lagt in nya kontonummer i själva kontoplanen.
1935 = Payson
1940 = Klarna
Nu till mina frågor.
- Har jag bokfört bifogade dokument på rätt sätt ,nu när pengarna har kommit in från Payson och Klarna till mitt företagskonto (1930)?
- Skall jag bokföra även det totala beloppet på 4899 kr, som konto 1940 både i debet och kredit sidan, på Klarna avräkningsnota?
- Skall jag använda mig av 6570 (bangavgifter) eller 6065 (Avgifter och provision fakturaköp) på dem avgifter som dras?
Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning,
C