We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Bokföra arbetsgivaravgifter till utländsk myndighet
Vi har några anställda på deltid som jobbar mestadels för en utländsk arbetsgivare och deras arbetsavgifter ska därför betalas i utlandet. Vilka bokföringskonton ska jag använda mig av?
Hmmm. Om dom är era anställda så antar jag att dom jobbar på ert uppdrag i utlandet och därför skall skatta där. Och ni skall betala sociala avgifter där också då. Blir ju lite speciellt även för er isf beroende på var i världen dom jobbar och hur det påverkar er eventuella skatt på det utländska resultatet. Eller har jag missförstått något?
Hur skatt och avgifter ska betalas har vi fått rätt sedan tidigare. Det är bara själva bokföringen jag vill ha hjälp med, vi har betalat arbetsgivaravgifter till en utländsk myndighet - jag undrar hur jag bäst bokför dessa.