Hej!
Använder mig av VISMA eEkonomi och där nyttjar jag funktionen att skapa leverantörsfakturor under menyn Inköp.
Fick en påminnelse från Lindorff pga att jag bommat betala en faktura från Dustin. 😐
Fakturan från Dustin var på 7.865,00 kr inkl. moms.
Momsen utgjorde 1.573,00 kr.
På bruttobeloppet så lades en påminnelseavgift om 60 kronor, vilket resulterar i att jag skall betala 7.925,00 kronor.
Nu uppstår en fundering. När jag registrerar denna leverantörsfaktura så skall jag ange totalbelopp och sedan så skall jag ange varav moms.
Om jag matar in totalbelopp på 7.925 kronor och moms på 1.573 kronor så går det inte ihop så klart.
Skall jag i totalbelopp ange originalfakturans belopp inkl. moms (7.865 kr) och sedan momsen som den är och bara göra en tilläggsrad om 60 kronor på konto 6990 då?
Jag får ju då en differens på 60 kronor och programmet säger att fakturan balanserar inte.
STORT TACK på förhand!
~Andreas