Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Pontus66
UTFORSKARE

Bokföra gitarr inköp som friskvård och antistress

Kan jag bokföra ett inköp av en akustisk gitarr (ca 5 000 kr) som friskvård? Tänkte börja lära mig spela gitarr på fm och em rasten (15min vardera) som ANTISTRESS metod och frigöra endorfiner och bli mer kreativ. 

"Visste du att friskvårdsbidraget kan användas till allt från boule och pingis till hypnos och rökavvänjning?" 5 saker du inte visste att friskvårdsbidraget täcker | kurser.se

Jag har ett en-mans konsult AB med en omsättning på drygt en mille/år. (som inte sysslar med musik i någon form)

Mvh

P

2 SVAR 2
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Vilken härlig idé - skönt att sysselsätta sig lite!

Däremot tror jag inte att det räknas som en skattefri Friskvårdsaktivitet även om det är i stressminskande syfte.

Här finns Skatteverkets lista: Friskvårdsaktiviteter A-Ö »

Även om den listan inte är fullständig så hittar jag inget utöver "Körsång på arbetsplatsen" som har med musik att göra.

Hoppas du tar tag i gitarrspelandet ändå, tror att en del musikskolor hyr ut gitarrer, så slipper du köpa! 🙂

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Hej Anna,

Tack för svar.  Jag ser att det går bra med allehanda kurser och sporter men inte utrustning ej heller musikinstrument.  Säkrast är att jag köper gitarren helt privat då. 

Mvh

P