Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra inköp av material samt workshop

Jag har en enskild firma som yogalärare, och undrar hur jag ska bokföra min kontanta inköp av material (yogamatta och en bok, separata kvitton) samt en workshop? Jag antar att jag gör en manuell verifikation, men som sagt, vilka konton dessa ska bokföras under går jag bet på...!

4 SVAR 4
sivlai
MEDLEM

Du kan döpa om befintliga konton så att de mera passar din verksamhet. Jag antar att yogamatta, workshop o s v ska in i din bruttoomsättning? Då blir det ju 40-konton. När det är fråga om mer förbrukningsmaterial kan du välja 5460 som heter just så. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, men en workshop borde väl gå under fortbildning? Finns det nån förteckning över dessa 40-konton?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hade du en workshop eller deltog du i en? Deltog du i en så blir en form av fortbildning. Alla fortbildningar godkänns heller inte av Skatteverket så för att veta säkert hade jag ringt och frågat.

Du kan söka på kontoplan på nätet och ladda hem en så har du en bra bas för din bokföring och kan se dom olika huvudgrupperna. Du kan ändra namn på kontona så att dom passar din bokföring.
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej Katten!

 

Du kan också skriva ut kontoplanen direkt från programmet. Det gör du under Bokföring - Utskrifter

 

Du kan registrera alla in- och utbetalningar som sker från ditt företagskonto via Kassa och bankhändelser i programmet, istället för att göra en manuell verifikation under Bokföring - Verifikationer. Under

Kassa och bankhändelser lägger du till betalningen. I filmen Registrera in- och utbetalningar i Visma eEkonomi ser du hur man använder Kassa och bankhändelser.
 
I artikeln Bokföring – Allt du (någonsin) behöver veta om att bokföra på vår hemsida hittar du en jättebra bokföringsguide att kika i medans du bokför!
 

Ha det fint!

/Moa