Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra köp av domäner

Hej!Är helt ny med eEkonomi och relativt ny med bokföring. Jag tänkte fråga på vilket konto det är bäst att bokföra köp av domäner?Webbhotellen som jag har bokför jag på 6540 IT-Tjänster.Domänerna använder jag till största del för olika kundfall när det kommer till sökmotoroptimering. Eller så blir de sidor där jag har olika annonser. I annat fall blir de oanvända tills jag hittar rätt område.Någon som har erfarenhet av detta?

49 SVAR 49
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Hur bokför man köp av domäner? AB - eEkonomi.

Hur bokför man köp av domäner?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Leverantörsfaktura från webbshop.

På vilket konto ska man bokföra faktura från sin webbshops leverantör? 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag antar att man ska bokföra faktura från webshopslösning på något av nämnda konton men jag har inga konton som varken heter IT-tjänster eller datakommunikation...
Alexander Karlsson
ANSTÄLLD

Hej Emma.
Om du går in på Inställningar-kontoplan och bockar i rutan Visa även inaktiva konton, så ska du kunna söka upp konto 6230.
Klicka på kontot i listan, välj redigera och bocka i kontot som aktivt, så kan du använda det sen.
//Alexander
Fd medlem
Inte tillämpbar

Måste man välja momskod?

Hej Emma,

Om du vill att det som bokförs på kontot ska komma med på momsredovisningen så kan du välja momskod utifrån den ruta du vill att det ska kopplas till på momsrapporten. Som standard så har konto 6230 Datakommunikation ingen momskod kopplad.

/Theodor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Okej, tack för ditt svar. Jag upptäckte att på min förra momsredovisning fanns inte momskoder med. Är detta något som måste finnas med? Eller kan man välja själv? För jag har uppenbarligen en hel del konton där inga momskoder är ifyllda. 

skulle det vara inköp från EU så skall kontot ha momskod men inte om det är ett Svenskt företag (med momsnummer)