Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra köp av tjänst från annat företag

Hej! Jag driver enskild firma som yogalärare och har köpt en tjänst av en annan yogalärare (yoga innebär 6% moms), dvs hon fakturerar mig för hennes tidunder en workshop. Under vilket konto ska detta bokföras?

Ha en fin dag i solen!
//Katarina

3 SVAR 3
sivlai
MEDLEM

Jag skulle föreslå ett underkonsult konto, 46xx
Inshape
UTFORSKARE

Hej! Jag/mitt företag ska tillsammans med en person från dennes företag hålla i en workshop tillsammans (dock olika tjänster). Jag är den drivande så jag ordnar allt och betalningarna från deltagarna går till mig. Sen ska personen från det andra företaget fakturera mig för dennes tjänst på workshopen. Så eg är det samma peng in o sen samma peng ut för mig för dennes tjänst. Vi säger min tjänst 100 kr, hans tjänst 100 kr (jag får in 200 från varje deltagare) o han fakturerar mig sen 100 kr. Jag bör ju lägga upp hans tjänst som en artikel hos mig så jag kan ge deltagarna kvitto på deras köp. Vad skulle ni använda för konto för det? En köpt tjänst? Det blir ju noll i slutändan ändå. 
Tack på förhand! 

Hej @Inshape 

Har flyttat din fundering till denna tråd där jag tror du kan finna svar. Såg att din fråga fanns ställd två gånger så jag arkiverar den andra så slipper vi dubbletter. 🙂 

Återkom om något är oklart! 
/My