Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Dansk virksomhed nægter at refundere moms (indviklet!)

Hej

For nogle måneder siden (før jeg flyttede til Sverige) var jeg bosat i Danmark og havde en dansk freelance virksomhed, som jeg siden har nedlagt. Virksomheden havde et webhotel-abonnement hos Surftown (et dansk firma).

I juni oprettede jeg så en svensk virksomhed (enskild firma), og betalte leverantörsfakturan fra Surttown via mit svenske firmakonto. Problemet er, at fakturaen var skabt i april, da jeg stadig havde min danske virksomhed, og at Surftown derfor også inkluderede moms i fakturaen. Jeg betalte fakturaen før det gik op for mig, at dette var en fejl.

Nu siger Surftown så at "hade du uppmärksammat detta innan betalningen gjordes hade vi kunnat ta bort momsen. Fast nu när du redan betalat så är detta inget vi kan återbetala eller
kreditera. Utan det är först nästa gång du ska betala som du kommer debiteras priset ex moms."
Kort sagt: Hvordan bogfører jeg fakturaen fra Surftown, når den inkluderer moms fra en dansk virksomhed? Er der en måde at gøre det på, som er 1) lovlig og 2) ikke kommer til at skabe problemer i min momsbogføring?
5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du får kostnadsföra din faktura i din svenska verksamhet inklusive moms.

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Mener du, at jeg skal bogføre hele beløbet (med moms) som et momsfrit beløb? Altså i stedet for at bogføre totalbeloppet som f.eks. 100kr (exkl. 25% moms), skal jeg bogføre det som 125kr.?
Sorry, har ikke meget forstand på EU handel endnu...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja det är helt rätt eftersom du inte har rätt att lyfta momsen på inköpet

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det lyder enkelt nok - mange tak!
Fd medlem
Inte tillämpbar

I lige måde

Ha de gott

Mikael