Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Felaktigt avdragen kredit

Hej.

 

Jag har en kund som betalade in en klumpsumma som betalning för 5 olika fakturor.

Men, de råkade också dra av en större del av summan för en kreditfaktura jag skickat (som de redan hade dragit av)

Några dagar efteråt fick jag kreditfakturan återbetald så att summan på de bägge transaktionerna totalt sätt täcker de fakturor jag ska stämma av mot, men jag ser inte hur jag ska stämma av detta då jag dels i den första transaktionen inte kan balansera summorna och dels i den andra transaktionen inte har något att stämma av mot då jag redan krediterat den summan mot korrekt kreditfaktura.

 

Hmmm. Klurigt.

1 SVAR 1
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej Amrit! 

 

Jag tänker som såhär, att vid första inbetalningen så matchar du mot ett par fakturor och vid den andra inbetalningen så tar du resten. 

För visst ska totalbeloppet av inbetalningarna motsvara beloppet av de fem fakturorna? 

Om du inte har fakturor som går jämnt ut med beloppet på inbetalningen så får du plocka upp så många fakturor du kan för att komma upp i det beloppet, och överstiger fakturornas belopp själva insättningen så får du välja att sätta den sista fakturan i bunten som delbetalningen. När du matchar nästa insättning så plockar du upp den delbetalda fakturan och resterande fakturor. 

 

Vad tror du om det?