Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Re: Hjälp med bokföra swish betalning

2641 är ju fel förstås, förlåt mig -   ska vara 2611 om det är utgående moms på försäljning med 25%moms.
NY MEDLEM

Momsen ska ju vara 2611 för utgående moms och inte 2641 som är ingående moms. Jag tänker att programmet tror att ditt kvitto är en betalning gjord av dig när du kopplar kvittot.
NY MEDLEM

Det är ju engående betalning jag fått in. 0
NY MEDLEM

NY MEDLEM

Men när jag koåplar kvittot så kan jag inte ta bort 2641 den är grå..

Suck...jag får lite smått huvudverk att denna nya värd
NY MEDLEM

Då tycker jag att det ser rätt ut på din bild. Får du det inte att stämma då?
1930  blir 650 D
2611 blir 130 K
3041 blir 520 K
Är det tjänster eller varor du har sålt? Om det är en tjänst med 25% moms så stämmer som du har bokat i din bild.
NY MEDLEM

Ok, nu försökte jag göra samma sak som du på en av mina inbetalningar som jag har ett pappersunderlag på och samma sak händer för mig. Programmet vill bokföra momsen som om dt var en utgift istället för en intäkt. Jag föreslår att du antingen kollar med supporten om man kan använda koppling till bild för inbetalningar, det ser inte så ut. Eller så skiter du i att koppla bilden och bokför endsast med matchningen som du gjort på din skärmdump.
Vi använder endast kopplafe bilder på våra utgiftskvitton och lägger istället med pappersunderlaget på inbetalningar i verifikationspärmen, så jag har inte stött på detta problemet innan.
NY MEDLEM

Ok men då gör jag så. Så då behöver jag bara spara kvittorna men inte lägga in kvittobilden har jag fattat rätt då?

Alltså 1000 tack för din hjälp!
Den är guldvärd för en som inte har kommit in i detta ennu❤
NY MEDLEM

Du kan använda pappersunderlag istället bara rätt siffror är bokförda i programmet - kom ihåg att skriva verifikationsnumret på pappersundelaget bara så hittar du set senare.