Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

nick__4
MEDLEM

Hur bokförs övernattning i samband med Julbord?

Hur bokförs övernattning i samband med Julbord? Vårt företag var på julbord där det ingick julshow och en övernattning (dec 2017) Hur ska boendet bokföras? Är det en avdragsgill kostnad eller inte? Skatteverket kunde inte hjälpa mig, så jag försöker här.
3 SVAR 3

Du skriver att skatteverket inte kunde hjälpa dig med svar om kostnaden är avdragsgill eller inte då blir det vanskligt för någon annan att spekulera i det - eller fick du någon förklaring av dem varför det är tveksamhet kring avdragsrätten.
Skatteverket brukar alltid kunna lämna klara besked.

Mikael

Hej, Tror att personen som jag inte fick någon bra information från kanske inte jobbat så länge på skatteverket.. Men ser bra svar nedan. Så tack för hjälpen!
Göran A
UTFORSKARE

Sedan 1/1 2017 får du inte avdrag för representation dvs julbordet får du inte avdrag för . Däremot får du lyfta moms på utgifter för julbordet upp till ett underlag på 300 kr per person På kringkostnader som musikunderhållning, lokalhyra och uppträdanden får du göra avdrag med 180 kr + moms per person.

Du kan bara få avdrag för kringkostnader max 2 ggr/år

Kostnad för anställdas hotellövernattningar i samband med julfesten på annan ort är avdragsgilla om det handlar om max en övernattning .