Hejsan,
jag har tidigare ställt en fråga, och fått svar på den, gällande företagskredit.
Men min fråga nu är: När man gör ett uttag från krediten och in på företagskontot...bokför man det som egen insättning? och eget uttag vid betalning? Det är ju pengar som kommer in till företaget, ... eller bokför man det som "egen kontering"??
Snurrigt!!
Hälsningar Jessica
det här gäller väl om du har fått krediten från samma bank du har företagskontot i? Om man får krediten från annan bank blir det väl annorlunda ?
@Lotta_38
Såg att jag länkat fel i mitt svar ovan, rättat det nu. I tråden Har företagskredit som "backup" finns din fråga ställd och besvarad, känns något oklart får du gärna återkomma där så tar jag en titt på det.
Ha en fin onsdag!
/My
Jag hänger på dina funderingar här Jessica. Jag har samma problem. Tagit en företagskredit via Svea Ekonomi på 100 000 kr. Pga flytt av företag etc. Hur redovisar jag detta?
1 För det första de 100 000 ska de in någon stans i bokföringen redan från början? Ska jag skapa ett konto för de 100 000 kr och sedan redovisa uttag från kontot när jag tar ut och sen sätter in pengar igen ?
Nu medan jag skriver det här ser jag inte vilka konton ni uppget för det går inte att skrolla upp.
Med vänlig hälsning, Lotta
Hej!
Fört och främst får jag be om ursäkt för så sen respons i denna tråden @Jessica2 , men jag ser att du fått ett fint svar på din fråga i tråden Har företagskredit som "backup" så jag hoppas allt är under kontroll. 🙂
Ha en fin dag!
/My
Jag har inte fått svar på min fråga än..
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.