Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hyra ut egna företagets maskiner till mitt andra företag samt investerande i värdepapper

Hej

 

Jag har numera två bolag. Ett nystartat och ett som jag köpte ut av min före detta kollega.

 

I det gamla finns alla maskiner och verktyg. I det nya är det bara jag och kommer så förbli.

 

Vilka för och nackdelar får jag genom att fortsätta ha båda bolagen och hyra ut maskiner till det nya bolaget?

 

 

Köp av värdepapper:

Visst borde det vara ekonomiskt fördelaktigt om det gamla bolaget för del av vinsten köper värdepapper även om de inte kan läggas i ett ISK-konto?

Räknas köp av värdepapper som utgifter och drar det av mot vinsten så att säga?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ingen som har tankar om detta? 🤓

 

 

My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Jag måste tyvärr erkänna att detta går utanför mina kompetenser. Jag vill såklart att detta ska blir rätt och så fördelaktigt för dig som möjligt och i detta fallet tycket jag du ska vända dig till en redovisningskonsult. 

Möjligen att någon utav våra andra duktiga användare har något tips att flika in med här? Annars kan du via vår hemsida Hitta redovisningsbyrå i närheten som också har kunskap i våra bokföringsprogram. 

Ha en fin valborg! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har använt mig av en redovisningskonsult men har inte lust att använda dom längre på grund av dyr och inte effektiv.

 

Men kan kolla med andra i ämnet.