Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Behruz
UTFORSKARE

Importera ingående balans

Hej

har fått Bck fil av min redovisningskonsult och ska fortsätta med bokföringen själv. Jag antar att bck filer innehåller ingående balans för förra året?

När jag försöker importera den genom arkiv-import och verifikationer så ser datorn inte bck filen

Hur ska jag importera filen?

4 SVAR 4
Thomas51
CHAMPION

Arkiv > Säkerhetskopiering > Installera från säkerhetskopia

Nu ser jag filen men när jag försöker ladda ned den så får jag felmeddelande ”Säkerhetskopian är tagen i nyare version (2022.0) än den installerade versionen (2018.71) 

Så den laddas inte ned

Hej Behruz,

Jag hoppar in här i tråden 🙂 

Från vad jag kan läsa mig till här och från vad jag kan se i våra system verkar det som att du har en för gammal version av ditt program för att kunna ladda ned den nya versionen. Det du behöver göra i den här situationen för att kunna ladda ned den nya versionen är att köpa ett nytt serviceavtal på den produkt det gäller, vilket jag i det här fallet tror jag kan se är Visma Administration 200 om jag inte misstar mig? Det gör du antingen via startsidan i ditt program eller genom att ringa in till vår försäljningsavdelning där de kan hjälpa dig att hitta rätt. 

Jag vill även passa på att tipsa om vårt molnbaserade bokföringsprogram Visma eEkonomi som ett annat alternativ. Med Visma eEkonomi har du all bokföring i molnet och kan jobba varifrån som helst, samt att mycket av din bokföring blir helt automatisk med programmets smarta funktioner såsom automatiska rapporter till myndigheter, digital fakturering och direkt koppling till din bank. Jag länkar sidan Visma eEkonomi - självkörande bokföringssystem. Prova gratis! där du kan läsa mer om programmet. Jag skickar även med länken Överföring till Visma eEkonomi som är en steg för steg guide till hur du för över din data från ett annat program till Visma eEkonomi. Via länken kan du även boka in dig på webbinariet Kom igång i Visma eEkonomi vid byte från Visma Administration som är helt kostnadsfritt. 

Skulle inget av ovan alternativ vara optimalt kan du be din konsult att skriva ut en SIE 4 fil (endast bokföring) och skicka till dig. Du kan då skapa ett nytt företag i ditt gamla program och sedan importera verifikationerna. Viktigt att notera här är att vi dock inte stöder eller supporterar äldre versioner, så vi rekommenderar alltid våra kunder att arbeta i den senaste versionen med ett aktivt serviceavtal. 

Jag hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Om jag har missförstått eller har du några fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig igen. 

Önskar dig en fin helg!

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Prova en annan dator och annan web browser.Ex om du jobbar med windows då testa på Macbook eller liknande.

Jag hadde samma problem testad helt annan dator då löst problemet.