Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Egen__
MEDLEM

Negativt belopp i B16, Övriga skulder - Visma eEkonomi

I deklarationen med Vismas deklaration till eEkonomi, får jag minus framför skulder B16 och där får inte vara minus enl skatteverket. Vad är fel och hur hittar jag felet i bokföringen?
8 SVAR 8
Egen__
MEDLEM

Det verkar vara ej inlösta presentkort som hamnat där. Hur justerar jag...? Varför - minus framför?

Styr om det hela genom SRU kod. Använder du baskontoplan så uppdatera enbart programets sru-filer
Egen__
MEDLEM

Förstår inte vad du menar?

Egen__
MEDLEM

Skulle uppskatta ett svar på detta???
Egen__
MEDLEM

Hur kan jag boka om den posten på 2421 då jag inte har något presentkort ej utlöst. ....? konstigt nog. Har nog bokfört det som vanlig försäljning redan... Eller ligger det på debet eller kredit när det kommer minus framför beloppet?

Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hejsan! 

Jag antar att detta svaret kommer alldeles för sent, har du fått ordning på beloppet?
Återkom annars med verifikationen/verifikationerna som hamnar i den rutan så ska jag hjälpa dig att få ordning på dem. 

Lisa 

Har också detta problem, får dessutom ett ngativrt belopp i B16 övriga skulder.

Screenshot 2020-10-04 at 16.57.10.png

Hej Henrik,


Behöver även här lite information innan jag kan hjälpa dig ordentligt. Hur ser verifikationerna ut som påverkat rutan? Du kan se vilka konton som påverkat denna rad under Bokföringsvärden i deklarationsmodulen. 

 

/My