Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Nya representationsregler 2017

Jag tror mig ha hört att ävenrepresentationsavdraget skulle tas bort, det som varit 90:-/pp tidigare, harjag missuppfattat det? Eller är det samma regler som tidigare?

Representationsavdrag och moms

Från och med 1 januari 2017 så har företag ingen avdragsrätt förrepresentationsmåltider vid inkomstbeskattning. Däremot berörs interepresentation i andra sammanhang än i samband med förtäring av ändringen,vilket innebär att avdragsrätten för till exempel biljetter till evenemang ochrepresentationsgåvor är oförändrad. För att förenkla hanteringen av moms såanvänds hädanefter beloppsgränsen 300 kr för momsavdrag.

Det vore fint om ni kunde lägga upp en räknesnurra likt Tholin & Larsson har. Inte Skatteverkets snurra är uppdaterad:
http://www.skatteverket.se/foretagochorganisationer/moms/kopavarorochtjanster/representation.4.15532...
10 SVAR 10
CONTENT PRODUCER

Re: Nya representationsregler 2017

Hej Martin!

Vi har denna informationssida Representation - de här avdragen får du göra, som är uppdaterad med vad som gäller för 2017. På denna sida länkar vi i och för sig till Skatteverkets räknesnurra, men vi tar med oss ditt förslag på att lägga upp en egen. 
NY MEDLEM

Tack Mita, det låter bra. Skulle gärna se bokföringsanvisningar med några exempel. Tycker också att det är anmärkningsvärt att Skatteverket inte uppdaterat sin hemsida med de nya reglerna samt en aktuell snurra. MVH//Martin
NY MEDLEM

Hej, 

Jättebra förslag att Visma själva tillhandahåller en räknesnurra!
NY MEDLEM

Hej!
Jag skulle också uppskatta en räknesnurra via Visma!
NY MEDLEM

En räknesnurra i visma hade varit kanon!
NY MEDLEM

Hej,
jag håller med. En räknesnurra skulle underlätta betydligt.
NY MEDLEM

Hej

Gärna en räknesnurra för att underlätta 🙂

NY MEDLEM

NY MEDLEM

Hur bokför jag  "galabiljetter". Vi är 3 st personer från företaget som ska gå på ett event. Biljetterna kostar 994 kr ink moms. Det ingår mat, alkohol plus underhållning i biljetterna.