Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Sanna_
UTFORSKARE

Personalfest Gröna Lund

Hej på er. Nu behöver jag er hjälp. Vi har haft Femkamp på Gröna Lund Och sen en hel del barbesök. Femkampshäften inkl entre 3352 kr inkl matkuponger. Momsfritt belopp 1040 kr 25% moms 462,40.  Sen en hel del kvitton på alkohol. Tidigare kan jag se att såna här tillställningar har bokats upp på konto 7690. Hur skulle ni ha gjort?

4 SVAR 4
Jonima
MEDLEM

Alkoholen konteras på 6072 likväl den del av representationen som icke är avdragsgill. 
Thomas51
CHAMPION

Personalrepresentation bokförs på konto 7631 (avdragsgill) och 7632 (ej avdragsgill). Avdrag för femkampsbiljetterna med 180 kr/st är OK. 
Sanna_
UTFORSKARE

Tack. I häftet fanns även matkuponger. Så det finns ett kvitto på det på 515 kr som vi handlat mat för, ingen moms finns redovisad på det kvittot. Kan jag ta uppe det på konto 7631 utöver det 180 kr?

För en personalfest som avser mat och starköl får momsunderlaget maximalt vara 300 SEK exklusive moms per person, ett schablonavdrag om 46 SEK per person får göras om utgiften per person minst uppgår till 300 SEK exklusive moms.

Denna länk är mkt användbar
https://www.skatteverket.se/foretagochorganisationer/moms/kopavarorochtjanster/representation.4.1553...