Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted

Presentkort, biocheckar m.m. kan jag köpa sådant till min personal, kunder?

Hej,Jag undrar om man kan köpa presentkort, biocheckar m.m till kunder och personal, i sådanafall hur bokförs det? Eller är det helt NEJ till sådant?
2 SVAR 2
Highlighted
FD ANSTÄLLD

Re: Presentkort, biocheckar m.m. kan jag köpa sådant till min personal, kunder?

Hej!

Du kan köpa saker till dina kunder och din personal, frågan är sedan om det är avdragsgillt eller ej. Gåvor är oftast inte det, men viss representation är avdragsgill. För att få svar på exakt dina frågor med exempel på vad du tänkt köpa och om det är internt eller externt, rekommenderar jag att du tar kontakt med skatteverket som kan svara på detta.
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Presentkort, biocheckar m.m. kan jag köpa sådant till min personal, kunder?

Hej,

Skickar med en länk till Skatteverket om gåvor till anställda. Den innehåller inte hela sanningen, men en stor del av den.

http://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/formaner/gavor.4.7459477810df5bccdd480001437...

Vad gäller gåva till kund är det extremt få saker som är avdragstilla. Max 180,-/pers exkl moms och det krävs ett omedelbart samband med verksamheten, dvs att inleda och bibehålla en affärsförbindelse. Redovisa rätt föreslår: blomma, choklad, fruktkorg eller bok. I min värld skulle man kunna klämma in en biobiljett här 🙂

//Tina