Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rapporter BR/RR över flera räkenskapsår - eEkonomi

Felmeddelande: "Ej giltig bokföringsperiod
Balansräkningen kan inte visas när den valda bokföringsperioden sträcker sig över mer än ett räkenskapsår." (150129-160630).

Jag har tidigare kunnat ta ut RR/BR fast det sträcker sig över ett årsskifte men nu får jag ett felmeddelande. I inställningarna har jag rätt period avseende räkenskapsåret. Är det något som hänt i samband med en uppgradering av programmet? Jag ska lämna årsbokslut till revisorn och behöver hjälp, Mvh Christina
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

I programmet kan man ta ut rapporterna enligt de räkenskapsåren som finns upplagda, eller på ett visst intervall inom ett specifikt räkenskapsår. Det går däremot inte att ta ut rapporterna över flera räkenskapsår. 

Om du har ett förlängt räkenskaps år, säg 150129-160630, så kan du ta ut rapporterna för det då det är ditt upplagda år. Däremot kan du inte ta ut en rapport på 150129-160731, då det i så fall sträcker sig över två stycken räkenskapsår.

Du kan se hur dina år är upplagda under Inställningar - Räkenskapsår.

/Karl
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, det fungerade så för mig förut men igår gick det inte att ta ut en rapport med datumen för räkenskapsåret 150129-160630. Det var då jag fick felmeddelande om stt det sträckte dig över två räkenskapsår fast det är rätt upplagt i inställningarna. Därav min undran. Mvh Christina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Christina!

Det låter inte som det ska..

Då jag vill felsöka detta kommer jag att ta kontakt med dig via mail. 

Återkom om det dyker upp fler funderingar.

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna