Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Redovisa moms - eEkonomi

Hej! har Visma aktiebolag. Håller på att redovisa moms. har fastnat för en bagatell. Nån som sitter vid datorn nu?????
17 SVAR 17
Highlighted

Re: Redovisa moms - eEkonomi

Ja

Mikael Pettersson
Highlighted
NY MEDLEM

Hej!

Tack. Jag har nog gjort fel när jag har bokfört några telefonräkningar. Det har bokförtd som "inköp av varor i Sverige". beloppet är 1376 kr och det blockerar momsredovisningen eftersom jag inte vet hur jag ska rätta till det.
Highlighted

skapa ett rättelseverifikat eller gör ett nytt verifikat med spegelvänd kontering mot det tidigare

Mikael
Highlighted

Det är steg 1
Mikael
Highlighted
NY MEDLEM

Försökt göra det men programmet säget att" du måste låsa upp periden först" !!!! Jag har inte ens låst momsperioden.
Du kanska inte ska lägga din tid på mitt problem. 😞
Highlighted

Hej!
Du har inte skrivit vilken kontering har du gjort. Det är svårt att uppfatta vad är det för problemet. VV förtydliga vad du menar? 
På vilket sätt det blockerar momsredovisningen? All ingående moms hamnar på samma konto 2641 (både för varor och tjänster samt alla möjliga skattesatser).
Highlighted

Har du någon hjälp-ikon du kan se.

Jodå vi försöker lösa det här nu 🙂

Mikael
Highlighted

Hittar du en "hjälp" ikon och trycker på den och hittar en sökfunktion så skriver du där "låsa upp period" så borde det komma upp en instruktion hur du låser upp en period

Mikael
Highlighted
NY MEDLEM

Ja. Instruktionen kommer upp och jag gör som den säger. MEN det kommer inte upp nån text med" Lås upp........"