Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Utskrift/import direkt från kontoanalys - eEkonomi

Jag jobbar mest via kontoanalys funktionen när jag granskar kontotransaktioner och saknar starkt att kunna skapa rapporter/utskrift alt. spara som CSV fil direkt från denna vyn alltså likaså som man kan göra via rapporter/huvudbok.

Om det inte möjligt då önskar jag att kunna välja att beloppen ska vara i samma kolumn men olika tecken förstås beroende att posten är kredit eller debet.

Hoppas att det kommer upp snart i prioriteringen - det skulle underlätta dagligen:)
7 SVAR 7
NY MEDLEM

Re: Utskrift/import direkt från kontoanalys - eEkonomi

Det står inte angivet, i vilket program du arbetar.
Mvh Lena
NY MEDLEM

det är eEkonomi
NY MEDLEM

Den gröna knappen "Visa" är en drop down-list. Klicka på lilla pilen till höger därom, så kan du spara ner som en CSV.
Lycka till!
Mvh Lena
NY MEDLEM

Där finns ingen gröna knapp i funktionen i eEkonomi/bokföring/kontoanalys/huvudbok - där kan man se bara på skärmen. Om man vill ta ut en lista för avstämning då måste gå till rapporter ock ta ut en huvudbok på det önskade kontot - det är grejen!
NY MEDLEM

I den blå listen lite ute till höger har du en skrivar-symbol. Går man dit, kan man skriva ut till skärmen, till PDF eller till CSV.

Mvh Lena
NY MEDLEM

Ju, men det en genväg till rapporter funktioner - det är inte det som jag efterfrågar - tror att vi stannar här. Tack för din tid!
ANSTÄLLD

Hej Valeria,

Jag vill också, som lw, tipsa om den smidig funktiona som redan finns i eEkonomi. Överallt i programmet når du en skrivarknapp (där alla rapporter ligger). Den ligger längst upp i den blå raden i eEkonomi. 
Om du nu står på Bokföring - Kontoanalys - Huvudbok kan du klicka på  och du får direkt välja den period, de konton du önskar specificera med mera. Här kan du självklart välja att Skapa CSV.

Hoppas detta är till mer hjälp än att behöva gå ur kontoanalysen till rapporter.

Om du hade önskat en annan funktion - utveckla gärna lite mer exakt hur du hade tänkt dig 🙂 

Ha det gott! 

/Sofia