Jag sitter här och skriver ut mina verifikationer i tur och ordning och det mesta går bra. Men nu har jag kört fast...
Jag numrerar mina utskrivna verifikationer 1, 2, 3 osv... Nummer A11 (inne på Visma-programmet) är en kundfaktura som är bokförd den 25/8. Nummer A12 (inne på Visma-programmet) är också en kundfaktura som är bokförd den 30/8. Nummer A13 (inne på Visma-programmet) är även den en kundfaktura som även den är bokförd den 30/8. Det är först nummer A14 som är inbetalningen av faktura A11, men den bokfördes den 27/8 (då inbetalningen gjordes direkt och inte enligt förfallodatumet).
Lite rörigt, men hoppas att det är förståeligt! Det som blir min fråga är hur jag ska göra med numreringen på mina utskrivna papper... Om jag skriver A12 på inbetalningen kommer det ju i rätt ordning sett till datum. Men om jag skriver A12, så stämmer det ju inte sett till det som står i bokföringsprogrammet eftersom A12 är en kundfaktura.
Hur ska jag göra?
Väldigt tacksam för svar!
/Daniel