Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Karin L A
UTFORSKARE

Vilket konto för faktura från bokföringsföretaget?

Hej, Jag har fått fakturan från det bokföringsföretaget vi anlitar. Där står det "Konsultation, utbildning". Jag själv sköter den löpande bokföringen men har tänkt att anlita detta företag för bokslut. Nu hade vi ett möte där vi gick igenom det jag bokfört hittills plus att det givetvis var frågor osv.

6530 Redovisningstjänster

6550 Konsultarvoden

7610 Utbildning

Tack för svar 🙂

6 SVAR 6
KenArd
CHAMPION

6530

kenneth
Hazhar
MEDLEM

6530


Hazar

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Karin,
Ett sätt att kategorisera kostnader är att du bedömer utefter hur företaget skall betrakta insatsen/kostnaden samt att du försöker vara konsekvent kring samma typ av kostnad.  Tanken är att du med olika konton skall kunna skapa jämförelser med kommande/föregående perioder.
Konto 6350 är nog det naturliga valet. Men om du själv betraktar det som ex.vis en utbildningskostnad därför att den är av "engångskaraktär" och riktar sig mot personalen (kontoklass 7) så lägger du det där och då blir jämförelsen av redovisningstjänster med kommande år kanske mer riktig. Du kan självklart också fördela kostnaden på bägge.
I slutändan handlar det om hur "noga" du vill att redovsningen skall vara och vad den skall spegla. Försök tänka praktiskt!
Dan

6350? Menar du 6530?


Hej Karin,
Han råkade vända på siffrorna.
Boka 6530 och låt dig sugas in i en härlig helg nu.

MVH

Kenneth

Jättetack både KenArd och Dan. Nu tar vi helg 🙂