Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Arb.giv.avg. på semesterskuld stämmer inte!!!

Har ett problem, jag bokför manuellt in semesterlöneskulden varje månad. Men denna månad så stämmer semesterlöneskulden från förra till denna månad på S-listan, MEN arb.giv.avg. på S-löneskulden slår på en viss summa, hur kan detta komma sig och vad kan jag göra för att hitta felet? Jag har en person som har 16,36% resterande har 31,42%. Vänligen hjälp!
3 SVAR 3
ANSTÄLLD

Re: Arb.giv.avg. på semesterskuld stämmer inte!!!

Hej!

Vad är det du räknar på och jämför med när du säger att semesterlöneskulden inte stämmer? Är det semesterskuldlistan du stämmer av och jämför total semesterskuld med arbetsgivaravgift på semesterskuld? Då kommer du antagligen inte få 31,42% eftersom du har en anställd på 16,36% (född mellan 1938-1950).

I mitt exempel har jag bara en anställd så det stämmer om jag beräknar 14 929,92 * 0,3142 = 4 690,98 kr.

En annan sak som kan vara bra att lägga märke till är att det är nya arbetsgivaravgifter för personer födda 1991 eller senare fr.o.m. juni 2016 så att även de ligger på 31,42 % men det känner du säkert redan till.

Mvh
Johan
NY MEDLEM

Jag har räknat alla och tagit 16,36% på den som är född 1950 samt 31,42% på den som född 1990, har pratat med Visma lön idag och dom kollar vad som kan ha hänt . Så jag hoppas att jag får hjälp under dagen med detta då jag sitter i lite tidsnöd... Tackar ändå Johan.
ANSTÄLLD

Återkom bara om det inte löser sig!