Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Förmånsbeskattning för trängselskatt, Eekonomi

Hej,

Jag förmånsbeskattas för en bil som jag använder från jobbet. Fråga ang trängselskatten. 

Trängselskatten i Augusti landade på tot 830kr, vissa resor är i tjänst och vissa privata men i brist på tid för det administrativa så tänkte jag förmånsbeskatta hela summan.

Undrar då om det blir rätt om jag använder fliken "Förmåner, tabellskatt" som finns i Lön på Eekonomi.

Tack på förhand,

Mvh Max Landgren
3 SVAR 3
sivlai
MEDLEM

Jag har gjort så på mina kunder som jag gör löner för, att jag gör ett nettolöneavdrag på hela beloppet för trängselskatt och sen får de en nettoersättning för resor i tjänst. Då slipper du detta med förmånsbeskattning. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej tack!

Bara för att dubbelkolla, det blir inte fel rent skattemässigt iaf om jag slår det som "Förmån, tabellskatt"? Bara så att jag inte åker på något retroaktivt senare.

Mvh
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Max, 

Om jag jämför med vårt renodlade löneprogram Lön 300/600 så kan du använda förmån tabellskatt i eEkonomi. Förmån, tabellskatt är den du ska använda vid förmån för trängselskatt men jag kanske inte är helt med dig på varför du känner att det kan bli fel med skatten? Jag tar gärna en titt på det men utifrån den lönearten är det korrekt upplagt. 

Återkom gärna om något känns oklart. 
Ha en fin helg!
/My