Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kontonummer på lönespecifikationen

Jag har ett problem med att våra anställda inte vill ha sitt kontonummer på lönespecifikationen. En del skickar jag med post och en del via mail. Dom tycker det är obehagligt om den skulle hamna i fel händer att det står klart och tydligt vilket kontonummer dom har. Min önskan är att det skulle finnas en valmöjlighet om man vill ha det med eller inte.

5 SVAR 5
KenArd
CHAMPION

Och ännu bättre, att vi kan editera lönemallen själva.

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Verkar som många har tyckt så här i många år, hittade en tråd från 2010 där det var samma önskan. Varför gör dom inte något åt det kan man undra?? Hur svårt kan det va?

MVH

Kattis

Ja, den rutan på lönespec-mallen kunde vara valfri - bocka rutan om den SKALL vara med på lönespec eller bocka inte i rutan om den raden med bankkontonummer INTE skall vara med.  Verkar vara ett enkelt programmeringsgrepp.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.

I nästa version av Visma Lön kommer vi att dölja kontonumret som standard. Däremot kommer det att finnas ett val i företagsinställningarna om man ändå vill välja att visa kontonumret på utskriften av lönebeskedet.

Det finns ännu inget specifikt datum för när denna versionen kommer att släppas men den kommer innan den nya dataskyddsförordningen GDPR träder i kraft den 25 maj.
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!
Jag märker att vi har missat att uppdatera den här forumtråden. Men sedan ett par versioner tillbaka kan du välja i företagsinställningarna om Bankkontonumret ska visas på lönespecifikationen eller inte.
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~