Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Mona-Lisa
NY MEDLEM

Kostar makulerade lönebesked något?

Hej!

Jag är helt ny som företagare och har behövt göra om flera av mina anställdas lönebesked för att jag har missat något eller skrivit fel. Kommer jag att få betala 25 kr/lönebesked oavsett om det är makulerade eller inte?

Sedan undrar jag om det finns någon funktion som gör att man kan förhandsgranska verifikationerna som blir av ett lönebesked eller måste man skapa en pdf och bokföra för att kunna se de olika posterna/kontona som används? Om det inte finns någon sådan funktion så framför jag här ett önskemål om detta. Flera av mina makulerade lönebesked hade kunnat undvikas om jag hade kunnat se verifikationen innan.

Mvh Mona-Lisa

2 GODKÄNDA SVAR

Godkända lösningar
CarinaEsp
CHAMPION

Svar: Kostar makulerade lönebesked något?

Vad gäller kostnaden kan jag inte svar, det får du kolla med Visma.

Kör du Visma Lön 300 eller 600 så kan du ta ut en specificerad kontrollista. Det blir då 2-3 sidor per anställd, men där ser du lönearterna och under presenteras konteringen som genereras.

Visa lösning i originalinlägg

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Re: Kostar makulerade lönebesked något?

Hej!

Om du arbetar i Visma eEkonomi och använder Lönebesked där så kan du inte se bokföringen per lönebesked i förväg. Under Inställningar - Företagsinställningar, Löneuppgifter ställer du in hur du vill att dina lönebesked ska bokföras.

Du faktureras för de lönebesked du skapar upp per person och månad.

Om det endast är bokföringen som inte stämmer så kanske det är enklare att justera direkt i bokföringen istället för att skapa om lönebeskeden.

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

2 SVAR 2
CarinaEsp
CHAMPION

Svar: Kostar makulerade lönebesked något?

Vad gäller kostnaden kan jag inte svar, det får du kolla med Visma.

Kör du Visma Lön 300 eller 600 så kan du ta ut en specificerad kontrollista. Det blir då 2-3 sidor per anställd, men där ser du lönearterna och under presenteras konteringen som genereras.

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Re: Kostar makulerade lönebesked något?

Hej!

Om du arbetar i Visma eEkonomi och använder Lönebesked där så kan du inte se bokföringen per lönebesked i förväg. Under Inställningar - Företagsinställningar, Löneuppgifter ställer du in hur du vill att dina lönebesked ska bokföras.

Du faktureras för de lönebesked du skapar upp per person och månad.

Om det endast är bokföringen som inte stämmer så kanske det är enklare att justera direkt i bokföringen istället för att skapa om lönebeskeden.

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~