Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

VB aktiebolag
UTFORSKARE

Lön bokföring

 

Hej,

Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig hur ska detta bäst hanteras. 

 

Det är 7 betalda löner men bara 2 har verifikationsnummer.

1CA0070E-8438-4987-8EE8-465182C479CB.jpeg

och endast dessa två visar bokförda konton.

78453C8A-C595-4655-8D1A-E7C665CDDE09.jpeg

EC944B35-E8C9-45DE-8CFE-A11DD7F16160.jpeg

Detta förklarar troligen varför bara 2 är visas på kontoanalys (7210) och inte alla 7.

C3C4B8D2-DD64-425B-9406-1F910360D1A0.jpeg

Definitivt gjorde jag ett misstag och jag vet inte vad det är. Jag antar att det kan bero på att jag har startat om programmet, det är därför det inte visas. är det pga det eller nåt annat?


Jag skulle vilja att alla dessa läggs upp så att det blir korrekt på kontoanalys och använder den som underlag för bokslut.

Tack på förhand för hjälpen!

 

 

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej VB aktiebolag!

 

Orsaken till detta beror, precis som du är själv är inne på, på omstarten. Vid omstart försvinner alla verifikationer, men själva lönebeskeden ligger kvar.

 

Eftersom lönebeskeden har status Betald så fanns det verifikationer för både lönebeskedet och utbetalningen innan omstarten gjordes. Om du då skulle läsa in en SIE-fil efter omstarten så kommer verifikationerna in igen men utan koppling till lönebeskeden.

 

Om du inte läser in SIE-fil så får du istället bokföra dessa manuellt om de fortfarande ska räknas med.

Om du är osäker på hur verifikationerna ska vara uppställda så kan du gå in i det arkiverade företaget och se hur verifikationerna såg ut där.

 

Jag hoppas att detta hjälpte dig med din fråga, återkom gärna om det dyker upp några fler funderingar så hjälper vi dig.

Önskar dig en fortsatt fin onsdag!

/Tinne

VB aktiebolag
UTFORSKARE

Hej,

 

Tack för förklaringen, @Tinne Lestrin . Det var bra och lärorikt.
Jag ska göra manuellt.
jag skulle vilja ha hjälp. var hittar jag den arkiverade företaget?

 

mvh,

Bree

Hej Bree!

Tack för att du återkopplar, kul att höra att du kände att du fick en lärorik förklaring! 🙂

 

Du hittar det arkiverade företaget under Inställningar - Företagsinställningar och fliken Grunduppgifter.

 

Jag önskar dig en fin dag och varmt välkommen tillbaka till forumet!

/Tinne