Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Negativ slutlön - Lön

Jag har en kollega som slutar den 16/8. Dessvärre har kollegan både semesterskuld och en stor kompskuld så slutlönen blir negativ.
Kollegan är på det klara med att skulden ska betalas.

Har just suttit med supportchatten i 30 min och jag FÖRSTÅR INTE hur de vill jag ska justera detta.
Har skapat en slutlön och sista raden där är "9311-Skuld till nästa lön. Engångsbrutto", säg ca 15.000 kr.

HUR ska jag få rätt på detta till skatteverket? Antar att på AGI för denna lön kommer inget med då alla rutor i underlag för skatt osv är noll.

Kan någon förklara för mig detaljerat gärna - hur detta funkar?
2 SVAR 2
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Negativ slutlön - Lön

PS. Jag är medveten om att slutlönen eg först ska göras i september, men har tagit hänsyn till avvikelser i augusti.
/FFF  (FortFarandeFörvirrad)
ANSTÄLLD

Re: Negativ slutlön - Lön

(updated by My Janhall ANSTÄLLD ‎2019-12-02 10:24 )

Hej Sabine,

När en anställd har fått ut för mycket lön så kan du reglera det i programmet genom att skapa en lönekörning av typen "Inbetalning från anställd".

Det finns fyra olika scenarier när Inbetalning av anställd ska användas. Enligt din förklaring så är det scenario 2 du följer. 
Du kan i vår skrivna hjälp gällande inbetalning från anställd se hur du går tillväga, även hur skatten ska regleras för att bli korrekt. 

Har du ytterligare funderingar eller frågor gällande detta så är du välkommen att kontakta oss.

Ha en fortsatt fin dag!
/Annelie