Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Olovlig frånvaro

Hur skulle ni hantera följande...? :
En anställd har varit sjuk en längre tid. Nu över 3 månader, får mao ingen lön av företaget.
Nu har läkarna sagt att han ska kunna jobba 50% 1-17 februari och 75% 18-28 februari.
Men han kommer inte in. Vi försöker kontakta honom med jämna mellanrum och får oftast svaret att han ska komma in "imorgon" - men han kommer inte och har nu inte jobbat något i februari = ska inte ha någon lön.
Först lägger jag in sjukperioderna sen Övrig frånvaro på resterande tid. Men det går inte jämnt upp - lönen ska ju bli noll kronor.
Fick lite olika tips från supporten; ändra månadslönen (...), BARA lägga övr.frånvaro hela månaden (känns inte heller bra för statistik o annat) eller att göra ett Bruttoavdrag på 1179. 
Sista alternativet tilltalar mig mest... Någon som har gjort någon tanke om detta eller har gjort något liknande?
//Sabine

14 SVAR 14