Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

johndeer
MEDLEM

Se arbetade timmar (kvant) i Visma Lön 600

Vi använder oss nu av Visma Lön Anställd och Visma Lön 600. De anställda har månadslön och jobbar heltid på oregelbundet arbetstid, ej schemalagd. De registrera tiderna i Visma Lön Anställd och där kan jag se antal arbetade timmar per period. 

Men när jag synkroniserar över till Visma Lön 600 ser jag inte kvant på arbetade timmar under månadslön. Här lägger sig endast om de exempelvis har tagit ut semester, vab eller ob. Men inte summan av arbetad tid.


Hur gör jag för att se arbetad timmar i Visma Lön 600?

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @johndeer

 

Tack för att du hör av dig med en fråga till oss i forumet. 


Eftersom de anställda har oregelbundna arbetsscheman så får du inte med dig någon kvantitet på timmarna till månadslönen. När timmarna saknas så finns det inte heller några utskrifter du kan skriva ut för att se dem. 

 

För att detta ska fungera kommer du att behöva lägga in kvantiteten manuellt på raden för månadslön i Visma Lön 600 efter synkronisering och sedan kommer du att kunna få ut den arbetade tiden i timmar på rapporterna.

 

Önskar dig en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till forumet. 

//Tinna

 

Hej och tack för svar! 
Så om vi skulle ändra till regelbunden/schemalagd arbetstid så följer arbetad tid i timmar med?

Hej @johndeer 

Ja precis - ändrar du till ett schema med schemalagd arbetstid så följer timmarna med över till löneprogrammet. 

 

Ha en fin dag och hoppas att vi ses i forumet snart igen. 

//Tinna

Tack @Tinna Gunnarsson för hjälpen! 
Då vet jag hur vi ska få med dem.