Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack jag hittade den nu!/Carina
Hej, Jag skulle vilja skapa en rapport som jag kan ta ut i Excel enl uppställning nedan men jag kan inte hitta något sätt att få fram detta. Om jag behöver ha fler kolumner är det inga problem, så länge anställningsnummer och semesterlöneskuld framgår. Namn Anställningsnummer Semesterlöneskuld Är det någon som lyckats genomföra ovan och kan hjälpa mig? Tack!
Hej@EmelieH Precis som min kollega Tinna skriver så när rutan “har slutat och slutlön är utbetald" är markerad i anställningsregistret så kommer man som anställd inte längre med på lönekörningar eller rapporter.Detta gäller däremot inte rapporterna till Fora och det ska vi självklart förtydliga i hjälpen. Det låter mycket oroväckande att ni saknar en anställd som har slutat på er månadsrapportering till Fora. Precis som vi tog upp på webbinariet och som deet står i hjälpen så tar vi idag med en anställd 2 månader efter det att man har lagt in ett slutdatum gällande Fora på den anställde. Detta så att man hinner rapportera både datum för avanmälan och slutlönen innan man inte kommer med längre.Om ni fick ett fel på underlaget till Fora så hjälper vi er gärna att kika på det men önskar då att du kontaktar supporten så att vi kan få kolla resterande inställningarna på den anställde i Visma Lön.Tack för att du hörde av dig till oss och ha en fin påsk!/Cecilia
Hej,Idag har vi släppt lite rättningar gällande påminnelser i Lön Anställd för er användare med rollen administratör.Om en anställd har hoppat över att klarmarkera en månad så försvann den påminnelser för den anställde men låg kvar för administratören och det är nu rättat. Om en attestant hoppade över att attestera en tidrapport en månad så försvann påminnelsen på startsidan när nästkommande period attesterades, men inte för löneadmininstratörerna. Detta är också nu rättat.Ha en fin påsk!
Hej!Om du har ändrat schemalagd tid i kalendern inne i Visma Lön Smart så synkroniseras detta inte över till Lön Anställd. Det står alltså korrekt tid i Lön Smart men inte i Lön Anställd. Det kan hjälpa att ta bort den schemalagda tiden och lägga till den igen, den kan då synkroniseras över till Lön Anställd. Samma sak gäller med helgdagsschemat, ändringarna du gör på helgdagsschemat syns korrekt i Lön Smart men inte i Lön Anställd. Detta är något som vi felsöker och vi uppdaterar i tråden när det finns mer information. Klicka på prickarna uppe till höger och väljPrenumereraför att få mejl när vi uppdaterar informationen.
Awesome
Genvägar