Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Pontus66
UTFORSKARE

Utlandstraktamente i lönebesked

När jag skall lägga till utlands traktamente på lönebeskedet kan jag bara välja antal hel eller/och halv samt traktamente själv per dag. Frukostavdrag finns inte som val.

Jag använder Visma´s traktamentemall. Där fyller man i antal hel och halvdagar samt anger antal frukostavdrag och får en total summa.  Är det meningen att man skall fylla i total summan man får här i lönebeskedet?  I så fall kan jag bara välja i lönebeskedet antal dagar 1. Och skriva till som text underlag tex. Lettland 25-29 Feb.

(sedan brukar jag lägga till verifikation nr för tidigare bokförd traktamente här för tracking)

Traktamente bokfört på 2890/7323.

Mvh

Pontus.

1 GODKÄNT SVAR

Godkända lösningar
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Re: Utlandstraktamente i lönebesked

Hej Pontus66,

Använder du lönebeskedet i eEkonomi så finns det en löneart som heter Kostavdrag, utland (frukost, lunch, middag) som du kan använda. 

Ha en fin dag och hör av dig om du har några frågor eller funderingar.

/Tinna

Visa lösning i originalinlägg

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Pontus66,

Använder du lönebeskedet i eEkonomi så finns det en löneart som heter Kostavdrag, utland (frukost, lunch, middag) som du kan använda. 

Ha en fin dag och hör av dig om du har några frågor eller funderingar.

/Tinna

Visa lösning i originalinlägg

Pontus66
UTFORSKARE

Hej Tinna,

Tack för svar. Ok såg det nu. Ok då väljer man antal dagar och trak belopp. Drar för frukosten, får man själv räkna fram i kr vad dessa 15% för frukosten? Man kunde ju inte välja bara frukost endast utan frukost/lunch/middag.

Bekräfta gärna för tydligheten. Att man INTE skall bokföra traktamente som skuld på 2890 innan. 

Förut i Bokio gjorde jag det och ladda upp Vismas Traktamente mall som underlag. Sedan i lönebesked "mappades" drogs samma belopp från 2890 kontot. Finta va, men det får jag glömma nu. Bara att spara trak mall underlaget i en pärm då. Vänligen kommentera.

Tack för tålamod.

Mvh

Pontus