Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Lisa_Boiardt_
NY MEDLEM

Version 2022.21 vid användande av "Fråga om skatteavdrag" . övriga ändringar på person sparas ej.

Hej, om jag gör ändringar på personalflikarna på en anställning som avser t ex antällningsform/schema/lön/semestervillkor som dessutom inkluderar en "fråga om skatteavdrag" så sparas inte dessa ändringarna när visma lön hämtat skatteavdraget. Jag får efter att tryckt på knappen "fråga om skatteavdrag" gå in ändra igen. hur kommer det sig att man isåfall måste ändra skatten först för att få allt sparat i ett "klick"? Det känns som ett fel? Mvh Lisa

2 SVAR 2
CarinaEsp
CHAMPION

Hej,

När du gör förfrågan så väljer du vilka du vill fråga på, när du sedan har hämtat hem filen så ser du i listan vilka som har skillnader, dvs Skatteverket har en annan information än den som du har lagt in i systemet. Du väljer själv genom att kryssa i rutan längst till vänster om du vill uppdatera i systemet. Ingen självklarhet att uppdatera enligt filen från Skatteverket så länge man inte drar en lägre skatt än vad informationen säger.

Efter att jag svarat så såg jag att du skrev om en annan tjänst i systemet än den jag svarade på. Kanske är bättre då att inte inkludera utan istället köra en FOS-förfrågan innan lönekörningen istället.

//Carina

Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Lisa!

Tack för att du hörde av dig. Tyvärr är det inte helt lätt att lösa ärenden av denna karaktär via forumet, då vi skulle behöva se hur det ser ut hos dig.

Kontakta mina duktiga kollegor på supporten så ska vi hjälpa dig i fortsatt felsökning i den kanalen.

Önskar dig en fin helg!

/Tinne