Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Camilla57
UTFORSKARE

Webbaserat löneprogram

Hej
Jag är redovisningskonsult och jag undrar om ni kommer att ta fram ett webbaserat löneprogram för fler anställda.
Jag har idag en kund som vill göra sina löner själv, kunden har 20 anställda och då går det ju inte att köra i eEkonomi.
Det hade varit väldigt bra om ni kan få till en sådan lösning för att kunna samarbeta mer med sina kunder digitalt.

Mvh Camilla
19 SVAR 19
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Camilla!
Vi har absolut planer på att kunna erbjuda ett webbaserat löneprogram. När i tiden det kommer vågar jag däremot inte svara på.
Till Visma Lön 300/600 kan du använda internettjänsterna Visma Lön Anställd, Visma Utlägg, Min Lön och Visma Resa&Utlägg. Det gör att de anställda kan registrera sina tider och utlägg och se sina lönebesked via webben medan löneadministratören sköter jobbet lokalt.
/Anna

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Hej

Jag undrar hur det går med planerna för att erbjuda ett webbaserat löneprogram.

Jag är väldigt intresserad av detta, det skulle underlätta väldigt mycket för mig och min kund som vill göra sina löner själv

Hej Camilla,

Ja nu är vi många som längtar efter ett webbaserat löneprogram. Såhär är läget. Vi arbetar aktivt med att ta fram ett webbaserat löneprogram men kan inte svara på när i tiden detta kommer vara tillgängligt. Traditionellt sätt brukar vi inte prata så mycket om tidsplaner förrän våra program är färdigtestade och klara eftersom det är mycket som kan ändras under resans gång. Tills vidare hänvisar jag till tjänsterna som min kollega Anna skriver om tidigare i tråden och hoppas detta arbetssätt kan underlätta för er tills vi har vårt webbaserade löneprogram färdigt.

Tack för tålamodet och håll ut!

/Tinna

Hej,

I och med pandemin Mars 20 så ska vi som kan arbeta hemifrån. Men när det gäller lönehantering så blir det svårt iom att ni inte har någon molnbaserad sådan. 

Nu har vi fått information om att gå över till Kontek istället men personligen gillar jag Visma lön så skulle gärna vilja hänga kvar. Men frågan kvarstår, när lanseras molntjänsten?

Tack för svar.

Hej!
I början av denna veckan började vår pilotfas av vårt webbaserade löneprogram!
Detta är superroligt men självklart betyder det att vi har en bit kvar innan vi kan släppa till marknaden, jag ser till att vi uppdaterar när vi närmar oss.
Anna Svensson

roligt hur går testerna?

Kan inte annat än att hålla med, mycket spännande och roligt! 🙂 

Pilotfasen fortlöper enligt plan och det är väldigt positiva kommentarer vi hittills fått från våra piloter. Vi  kommer att uppdatera i tråden när vi har mer information.

Hur fortlöper planerna?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anna,

Vi står också inför införskaffandet av ett nytt lönesystem. Finns det någon prognos när detta system kan vara ute på marknaden?

/Joakim 

Malin Kjellberg
BUSINESS ANALYST

Hej!

Pilotfasen fortlöper enligt plan och utvecklingsarbetet pågår för fullt. Men vi kan ännu inte ge något datum eller information om när produkten kommer att finnas på marknaden.

Vi längtar efter detta lika mycket som ni, och lovar att berätta mer så snart vi kan!

/Malin

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Jag gillar verkligen Visma Lön 600, men för att min nya arbetsgivare ska skaffa det måste det vara webbaserat. Jag är därför väldigt intresserad av när denna variant kommer och om den kommer att ha samma funktioner som Visma Lön 600? Finns det någonstans man kan se en demo eller få mer information? Jag är gärna pilot också om ni behöver fler.

Mvh

Jenny Jönsson

Hej @Fd medlem 

Vad roligt att du är nyfiken på vårt kommande löneprogram 🙂

I dagsläget kan jag inte ge mer information om funktionalitet eller när produkten kommer att finnas tillgänglig. 

Vi hör av oss till dig om det blir aktuellt att ta in fler pilotkunder!

/Malin

@Malin Kjellberg 

I slutet av förra året fick jag info om att detta skulle släppas i Q2.. nu börjar vi närma oss slutet av Q2...

Hej @Numbers_and_Friends 

Utvecklingsarbetet av vårt webbaserade löneprogram pågår för fullt! 🙂

Men precis som jag svarat i tidigare inlägg kan vi ännu inte säga när produkten kommer att finnas tillgänglig. 

Vi kommer att uppdatera i denna tråden så fort vi har mer information att dela med oss av.

/Malin

Ngr nya uppdateringar kring Webbaserat löneprogram, tid?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag har ännu ingen ny information att dela med mig av.

Utvecklingen pågår för fullt och denna tråden kommer att uppdateras så snart vi har mer spännande information att dela med er 🙂

/Malin

Igår kom äntligen löneprogrammet på webben: Visma Lön Smart! 🎉

• Digital tidsredovisning för de anställda eller direkt i löneprogrammet för löneadministratören
  • Lönebesked till appen Lön Anställd eller Kivra
  • Smarta kopplingar bland annat med Skatteverket
  • Automatisk bokföring i Visma eEkonomi om du använder det programmet.

Här i forumet har jag gjort två uppdateringar Webbaserad lönehantering när den är som bäst » och för redovisningsbyrån: Nyhet :Visma Lön Smart! »

Du hittar all information på vismaspcs.se: Webbaserat löneprogram »

/Anna 😊

Anna Svensson

Härligt! Det är efterlängtat! 😃

Ingår det per automatik när man har Smarta Byrån?

Har ni någon aning om när man kan få med sig anställda osv, utan manuell handpåläggnig?

Finns några begränsningar just nu i jämförelse med Lön 600?

@Numbers_and_Friends Ja det ingår i Visma Smarta Byrån! 🙂

Du kan redan nu aktivera samarbeten med dina kunder i Visma Advisor och det finns möjlighet att ha ett par kunder i Lön Smart och ett par i Lön 600 beroende på vilken funktion som behövs.

Visma Lön 600 har en del funktioner som inte finns i Visma Lön Smart än. Till exempel arbetsgivarintyg, arbetstidskonto och arbetstidsförkortning.

Du kan se hela jämförelsen här: https://vismaspcs.se/produkter/loneprogram#vismas-lonehanteringssystem eller kanske ännu bättre kontakta vår Byråförsäljning på 0470-706160 så hjälper de dig.

Anna Svensson