Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Förskottssemester till timavlönade - Lön 600

Tycker det är katastrof att programmet inte kan hantera förskottssemester för timavlönade.
Man ska inte behöva ha excel till hjälp när man köpt in ett löneprogram.
3 Kommentarer
NY MEDLEM
Hej!

När vi undersökt detta i samband med att vi tagit fram funktionalitet från programmet har vi landat i att det endast är för månadsavlönade man erbjuder förskottssemester. Ett exempel från Thulin & Larssons Lönepärmen skriver "I många kollektivavtal för tjänstemän inom den privata sektorn ges möjlighet att avtala om förskottssemester i form av ledighet utan löneavdrag. Tjänstemannen får då den ordinarie månadslönen under ledigheten." Vi har även undersökt ett flertal kollektivavtal specifikt och kommit fram till att det endast är gentemot månadsavlönade man erbjuder detta.

Löneområdet förändras dock ständigt och det är möjligt att det blir allt vanligare att man även erbjuder detta gentemot timavlönade. Skulle det vara så att detta blir ett växande önskemål ifrån våra kunder så kan vi se över möjligheten att införa detta även för timavlönade. Gå gärna in och plussa på i den här tråden om fler önskar samma funktionalitet.
NY MEDLEM
Exakt mitt problem, fixa detta.

NY MEDLEM

Jag har också detta problem, snälla lös det.