Igår skrev jag om utläggsregistrering och idag om att gå tillbaka 3-4 år i tiden genom att sitta och knappa in löner manuellt!?
Nu ska jag knappa in varenda liten sjukfrånvaro och VAB för hand istället för som tidigare bara trycka på knappen.
Nu ska jag återgå till fristående excelblad för att hålla reda på den korrekta numera kallade timbanken eftersom det inte ens finns en funktion för övertid med OB. Och sedan få nöjet att korrigera saldot både i advisor och i lön600 eftersom vi vill att timbanken/komptiden på lönebeskedet ska stämma, istället för att bara trycka på knappen!
Och som sagt allt det extra manuella arbetet med våra utlägg och km som också måste hanteras vid sidan om istället för direkt i som tidigare i TID. Ska vi tvingas hålla kvar i TID och redovisa vår tid dubbelt och få in våra utlägg för att slippa allt det här extra arbetet, istället för att trycka på knappen?
Vart skickar jag fakturan på all extra tid vi får lägga ner varje månad?
En annan sak som också gör mig förundrad är att det verkar som om ingen annan vill/orkar säga något om det här eftersom inläggen är så få. Det kan ju bero på att man redan har förlorat så mycket tid att man inte tar sig tiden att framföra sina förslag till förbättringar. Vilket i sin tur gör att prioriteringen naturligtvis går i den riktning där det "skriks" mest.
Jag förstår att allt inte kan vara i hamn i ett "nytt" program på en gång. Det jag inte förstår är att det marknadsförs som en fullgod ersättare till Byråstödet som man med enkelhet går över till i ett nafs. Eller så har jag helt enkelt för höga ambitioner i min vilja att utnyttja era programvaror fullt ut...