Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Årsredovisning på engelska vid digital inlämning

Status: Ny

Vet inte om detta är en bugg eller om jag missar något men när jag skapar en engelsk version av årsredovisningen för ett bolag som använder digital inlämning av årsredovisningen så översätts inte vissa texter till engelska. Det går inte heller att ändra detta i programmet (eftersom texterna inte går att ändra på svenska heller). Det gäller bland annat den inledande texten om att styrelsen avlämnar årsredovisning samt underskriftssidan.

2 Kommentarer
MODERATOR

Hej Fredrik, 

Detta är inte en bugg, utan i dagsläget är det så årsredovisningen fungerar med den engelska versionen. Jag har kollat detta med mina kollegor och det är faktiskt något dem ser över och håller på att utvärdera till kommande versioner. 

En  tillfällig lösning är att du under Arkiv - Export - klickar på Årsredovisning till textfil och översätter texten själv. Sedan skickar du ut informationen till dina engelskspråkiga kollegor så dem får gå igenom den. När allt är OK från alla håll gör ni som vanligt för att skicka årsredovisningen och det blir den delvis svenska årsredovisningen dem får godkänna digitalt och du sedan skicka in till bolagsverket. 
Jag förstår självklart att det skulle underlätta med en full engelsk version så jag flyttar ditt inlägg till Idéer för att samla det på rätt ställe, samt så får du återkoppling vid en förändring. 

Ha en fin torsdag! 
/My 

Eftersom det är den svenska versionen som ska in till Bolagsverket så hoppas jag att det är den som skickas in och inte den "delvis svenska" som du skriver. Den engelska vill man ju bara ha för översättning åt kunden.