We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Kan vara något att utveckla?! De flesta som har möjlighet tar ju gärna utdelning från sitt bolag så när nu blanketten kan tas ut från bolagets deklaration så skulle det förenkla väsentligt om man samtidigt kunde skicka in det till SKV.
Hur har det gått med denna? Jag kunde inte skapa någon fil i år heller. Lite trist då det annars i Vismas övriga program är smidigt att skapa sådant ( FORA, Collectum, Visita m.fl).
Har ni någon prognos för när den kan tänkas komma?
Trots att det är 4 år sedan detta önskemål lyftes här finns fortfarande inte funktionen att skicka KU31 via fil från Visma skatt. Varför dröjer det? Väldigt osmidigt att behöva fylla i alla uppgifterna en gång till (med risk för felskrivningar) i Skatteverkets e-tjänst, när allt finns klart på kunden i Visma Skatt.
Jag kan inte annat än hålla med föregående. Nu har det gått 6 år sedan jag efterfrågade detta första gången och jag är synbart inte ensam som saknar denna möjlighet.
Vi har valt att inte utveckla någon funktion för att lämna in KU31 elektroniskt i Visma Skatt.
Idag går det att lämna in KU31 via pappersblankett, fil eller registrering direkt i Skatteverkets etjänst.
Att bygga in funktionalitet för att skapa sk XML-filer för KU31 kräver en relativt stor utvecklingsinsats och det är inget som vi prioriterar i Visma Skatt.