Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Redovisnings- & revisionsbyrån
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Resursplanering - Advisor

När jag ska resursplanera i Advisor så har jag nästan 900 poster att gå igenom. Det beror på att delägare i ett bolag är upplagda med kundnummer och -1, -2 osv för att komma med i en anståndslista. 
Delägarna blir m.a.o. egna kundnummer då de inte kan läggas in samlat under själva kunden. Jag ser inte att jag kan "filtrera bort" dessa utan på varje sida i resursplaneringen  så är typ hälften av posterna "kunder", och resterande kundnummer som inte har någon tid och egentligen inte används.

Borde vi lagt upp detta på något annat sätt? Det här borde också ta plats i databasen med en massa poster förutom att det är krångligt i min hantering?
3 Kommentarer
Blir på samma sätt i Visma tid som då är kopplat till byråstöd. Kan inte heller välja urval typ, AB, EF, HB vilket skulle funka. Dessutom så verkar resursplaneringen bygga på projekt, vilket vi då inte använder då vi i Tid ändå inte kan välja att fakturera "färdiga projekt" som urval vilket är rätt koko i sig... Man kan undra hur det är tänkt egentligen och då tydligen inte bättre i Advisor heller... 
NY MEDLEM
Jag känner med att det som jag trodde resursplanering var och som skulle underlätta för mig - det fungerar inte optimalt. Blir jättemycket listor och sen får jag sätta ihop det själv i exel. Det borde finnas mer urvalsmöjligheter.
ANSTÄLLD
Hej!

Ett alternativ är att gå in direkt på kunden och fliken Resursplanering istället. Eftersom det är mindre information som visas i listläget inne i Resursplanering på kunden tar det inte heller lika lång tid för informationen att laddas.

Jag tar detta vidare som ett önskemål, tack för era inlägg!