Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Skatteberäkning och årsredovisning innan utfärdad deklaration

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-10-26 10:20 )
Status: Ny

Hej.

Jag håller på att upprätta bokslut och årsredovisning för ett 30 september bokslut. Men när jag kommer till fliken Skatteberäkning så är den inte tillgänglig än. Och inte heller årsredovisningen!

Enligt support beror detta på att Skatteverket inte släppt blanketter än för bolag med bokslut P4 2020.

Men detta är ju helt absurt! Ska det inte gå att gör klart årsredovisning bara för att man inte kan lämna in deklarationen? Man kan ju ha bolag där det av olika skäl är bråttom med årsredovisningen, t.ex. att man ska besluta om utdelning så fort som möjligt.

Två frågor:

1. När kommer det vara möjligt att göra skatteberäkning och årsredovsning i Period&ÅR  för P4-bolag?

2. Kommer denna funktion förbättras framöver? Om inte, så är ju Period&År inte ett alternativ att använda!!

1 Kommentar
MODERATOR

Hej Åsa! 

Jag förstår vad du menar, möjligheten att fortsätta med skatteberäkningen och årsredovisningen öppnas upp i mitten av november. Fråga 2 är svår att svara på direkt men jag har lyft din input vidare och kommer flytta din tråd till kategorin Idéer för vidare återkoppling. Vi kommer uppdatera tråden när vi vet mer om hur det kommer se ut framåt. 

Ha en fin dag! 
/My